چگونگی ساخت ویلای مدرن

صفحه نخست

ايميل ما

آرشیو مطالب

لينك آر اس اس

عناوین مطالب وبلاگ

پروفایل مدیر وبلاگ

طراح قالب

:: صفحه نخست
::
ايميل ما
::
آرشیو مطالب
::
پروفایل مدیر وبلاگ
::
لينك آر اس اس
::
عناوین مطالب وبلاگ
::
طراح قالب

تمام لينکها تماس با ما


نويسندگان :
:: علی حسینی

آمار بازديد :

:: تعداد بازديدها:
:: کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:











پيام مديريت وبلاگ : با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، به وبلاگ من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت مطالب وبلاگ کمک کنید .


چگونگی ساخت ویلای مدرن

چگونگی ساخت ویلای مدرن

تمایل و نیاز به ساخت ویلاهای مسکونی مدرن در بسیاری از جوامع رایج است، برخی حتی ممکن است شامل چندین طبقه باشند. این به وضوح در محله هایی که خانواده ها درآمد بالایی دارند نشان داده می شود. میلیون ها نفر رویای ساختن ویلای خود را دارند، اما همه نمی توانند.

برای طراحی ویلا با استانداردهای  کیفیت بالا باید فاکتورهای خاصی را در نظر داشته باشید.بنابراین در این مقاله به ذکر و توضیح اصول طراحی معماری یک طراحی مدرن ویلایی می پردازیم.

از مرکز شهر دور شوید. در منطقه ای خوش آب و هوا به فکر ساخت ویلایی برای خود و خانواده تان باشید. بنا بر شرایط زندگی و کاری که دارید می توانید ویلایی برای اقامت دائم و یا فقط برای گذران تعطیلات آخر هفته ای شاد و آرام داشته باشید. ممکن است به تازگی زمین کوچکی خریداری کرده باشید و یا صاحب املاک وسیعی باشید، در هر صورت و شرایط، تیم حرفه ای طراحی ویلا (اولین و تخصصی ترین تیم طراحی ویلا در ایران با مدیریت مهندس رضا طاهری) آماده خدمت به شماست. 

 

 

عوامل مهم در طراحی معماری ویلای مدرن چیست؟

مکان _ سایت

به طور کلی موقعیت مکانی مهمترین عامل هر طراحی معماری است. هنگامی که به دنبال مکانی برای زندگی هستید، به خصوص، اولین چیزی که بسیاری از مشتریان نگران آن هستند مکان است.

 

اگر قصد دارید ویلایی را طراحی کنید که 24 ساعته در آن زندگی می کنید، باید محله ای که در آن ساخته می شود و همچنین امکانات موجود در مناطق مجاور را بررسی کنید.

 

همچنین، اگر بچه دارید، باید مطمئن شوید که نزدیک به ویلای شما مدرسه ای وجود دارد و می توانید هر روز به راحتی به محل کار خود بروید. علاوه بر این، این عامل ممکن است جنبه های دیگری نیز داشته باشد.

 

با توجه به اینکه این ویلا خانه شما خواهد بود، لازم است اطمینان حاصل کنید که در مکانی است که نور آفتاب صبحگاهی را دریافت می کند تا از تغییر و طراوت فضای ویلا هر روز مطمئن شوید.

 

این بسیار مهم است زیرا می تواند روی حالت همه افراد در ویلا تأثیر بگذارد. علاوه بر این، مهم است که اطمینان حاصل شود که ویلا در نزدیکی کارخانه یا آزمایشگاه ساخته نشده است.زیرا می تواند آلودگی زیادی ایجاد کند. همیشه ترجیح داده می شود برای حفظ سلامتی خود تا حد امکان از این مناطق دوری کنید.

علاوه بر این، برای جلوگیری از ناراحتی ناشی از صدای خیابان‌های شلوغ و بوق‌های بلند ماشین، باید از زندگی در ویلاهای واقع در خیابان عمومی نیز خودداری کرد.

اندازه _ فضا

حرکت بر روی دومین عامل مهم هر طراحی معماری، اندازه آن است. این عامل اساسی است زیرا می تواند بر کل بودجه شما تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر هر چه ویلا بزرگتر باشد هزینه آن بیشتر است و بالعکس.

برای اینکه بتوانید در مورد فضای مناسبی که در یک ویلا نیاز دارید تصمیم بگیرید، ابتدا باید تعداد افرادی که در آن زندگی می کنند تخمین زده شود. در بیشتر موارد، ویلاهای مجلل بزرگتر از ویلاهای ساده هستند. همه چیز به نحوه طراحی ویلای خود بستگی دارد.

چگونه یک ویلا مدرن طراحی کنیم

سبک

یکی دیگر از عوامل مهم سبک معماری ویلا است. زیرا نشان دهنده شخصیت شماست. هنگامی که ویلای خود را طراحی می کنید، مطمئن شوید که نیازها و خواسته های خود را در برنامه گنجانده اید. این قطعا باعث می شود که طراحی ویلا را بیشتر دوست داشته باشید و اجرای آن و زندگی در آن را آسان تر کند.

 

نتیجه

هنگام طراحی ویلای مدرن خود باید فاکتورهای زیادی را در نظر داشته باشید که در بالا به اختصار برخی از آنها را توضیح دادیم.

 

آخرین توصیه اگر در حال برنامه ریزی برای طراحی یک ویلا جدید هستید، همیشه قبل از شروع فرآیند هر چیزی را که می خواهید در آن ساختمان داشته باشید برنامه ریزی کنید.

 

نه تنها به شما کمک می کند تا یک هدف مشخص داشته باشید، بلکه به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و بهبود در آینده نیز کمک می کند زیرا به جز تغییرات جزئی نیازی به ایجاد هیچ تغییری نخواهید داشت.

 

دو نمونه  از ویلاهای ساخته شده در جهان و ایران:

ویلا Caribbean Courtyard: خانه گرمسیری Studio Saxe در جنگل کاستاریکا ساخته شده است.

استودیو ساکس در جنگل سواحل کارائیب پورتو ویجو، لیمون، آلاچیق استوایی ساخته است.

 

مفهوم

آلاچیق‌ها از طریق شبکه‌ای از آلاچیق‌های در هم تنیده به هم می‌پیوندند که با جنگل ترکیب می‌شوند و از طریق یک حیاط داخلی، حس وحدت ایجاد می‌کنند.

طرح

ما با ایجاد شبکه ای از آلاچیق های مثلثی که بسته به نیاز مشتری در طول پروژه می تواند رشد کند یا منقبض شود، استراتژی تجمیع را طراحی کردیم. این به نوبه خود به افراد امکان می دهد در حالی که از میان پوشش گیاهی و جنگل موجود حرکت میکنند، گردش کنند و به اتاق های مختلف و مناطق خصوصی یا اجتماعی در اطراف خانه بروند. هر اتاق یک فضای محدود است که می تواند در هر نقطه اطراف ملک قرار گیرد.

پایداری

 

این پروژه به عنوان مجموعه ای از اشیاء در اطراف ملک و در داخل درختان موجود در نظر گرفته شده است، همچنین در پایین کوه قرار می گیرد تا شرایط توپوگرافی ملایم با معماری ساخته شده باشد. این پروژه همراه با تولید انرژی خورشیدی، سیستم های آب کارآمد و طراحی زیست اقلیمی غیرفعال، طراحی نمونه جدیدی را برای منطقه گرمسیری سواحل کاستاریکا ایجاد می کند.

ساخت و ساز

از طریق یک سری مثلث های تکراری، خانه به صورت مدولار ساخته شد و هر فضای خصوصی یا عمومی فردی از طریق دیوارها و شیشه ها محصور شد و بنابراین احساس شبکه ای را ایجاد کرد که می تواند در زمان به رشد خود ادامه دهد.

ویلای میانی در اصفهان، ایران طراحی شده توسط استودیو EZ (پدرام ایزدی بروجنی)

EZ Studio: کلمات هم مانند درختان ریشه دارند، خط ریشه و معماری همان کلمه است،درخت، به عنوان کودک در حال رشد. معماری مرز زندگی است. زندگی بین درون و بیرون، هر عنصر اصطلاحی است که وقتی با دیگری ترکیب می شود، یک جمله فضا ایجاد می کند.

 

ویلای میانی در میان باغی باریک اما مرفه در دل زمین‌های کشاورزی، برای خانواده‌ای سه نفره که همیشه در حال دور هم جمع شدن هستند، مستقر شده است. کودکی دوازده ساله، اوج داستان و روحیه سرکش او، همراه با آموزش مداوم او برای تبدیل شدن به یک شناگر حرفه ای و تمایل گاه و بیگاه او به انزوا و خلوت، در مرکز توجه والدینش و بعد از آن معمارن، قرار گرفته است.

 

طبیعت شاعرانه مادر، تفرجگاه را به یک ضرورت تبدیل کرده است، از این رو فضاهای میان درختان و دسترسی آسان به آنها به عنوان بهترین پاسخ برای پرسش انتخاب شده است. از سوی دیگر، برای بالا بردن حریم خصوصی در مناطق خصوصی به دلیل وسواس مادر، استخر شنا به شکاف اصلی بین مناطق خصوصی و عمومی تبدیل شد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط علی حسینی در سه شنبه 3 خرداد 1401


:: نحوه طراحی روف گاردن
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت چهارم
:: 17عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت سوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر قسمت دوم
:: 17 عنصر اساسی باغبانی و طراحی منظر
:: چگونگی ساخت ویلای مدرن
:: بررسی طراحی چهار ویلای معروف در جای جای جهان
:: چگونه یک ویلا طراحی می شود؟
:: اندکی در مورد آنچه باید در مورد طراحی ویلا بدانیم
:: اندکی در مورد طراحی مدرن ویلا بدانیم





به وبلاگ من خوش آمدید




:: خرداد 1401;
:: ارديبهشت 1401;

صفحه نخست | ايميل ما | آرشیو مطالب | لينك آر اس اس | عناوین مطالب وبلاگ |پروفایل مدیر وبلاگ | طراح قالب

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by villadesignco